torsdag 17. juli 2008

Mine navneskifter


Helt fra mamma og pappa oppdaget at jeg skulle komme til verden har de gitt meg forskjellige navn.


Det første navnet var "lille Moses". Det kom av at pappa syntes det var et rasende festlig navn å ha på meg. Hjemme hos farmor og farfar har de en julenisse som dukker frem fra loftet hver jul. Han heter Moses Kristofer. Mamma gikk med på å kalle meg for "Lille Moses" fordi det var et navn hun mente ikke kom til å bli hengende ved meg etter at jeg var født.


Etter ultralyden oppdaget man at jeg var en jente, det vil si at mamma og pappa tok gull! Da kunne de jo ikke kalle meg Moses mer. Pappa satt i tenkeboksen i lang tid, i alle fall fem sekunder. Sånn ca da jeg ble laget var mamma og pappa i Italia i bryllupet til (mu)tante Tone og onkel Peter. De giftet seg i Toscana. Dermed ble mitt nye navn influert av dette besøket, og lille moses ble til "lille Mozarella". Det ble jeg kalt helt til jeg så verden med egne øyne.


(Jeg tror forresten at mamma og pappa har litt problemer med å avvenne seg med å kalle meg lille Mozarella, men det går nok greit etterhvert....)


Mamma og pappa hadde diskutert mye om hva navnet mitt skulle bli. Det sto visstnok mellom Karoline og Aurora. Til slutt falt valget på Aurora, noe jeg er veldig glad for.

Ingen kommentarer: